Najbardziej podoba mi się pierwsze dwie postacie od lewej z pierwszego rysunku.
Jeśli chodzi o normalne postacie to pierwsze dwie z lewej, ale głowy coś słabo wyglądają - spróbował bym popracować nad jedną z tych poz, tak aby głowa wyszła lepiej.
to to poprawie termin do manga mixu został przedłużony to teraz będe jak najwiecej rysować w dodatku mam zamiar zrobić dwie wersje komedii wersje chibi i normalną
Linie rysunku powinny być dłużej prowadzone moim zdaniem.
Rysunki jakie tutaj podałaś wyglądają jak lekkie szkice pod postacie,rysunek nr 2 zakładam że jest już gotową pracą i wykończoną a mimo tego wygląda jak luźny szkic iż spora ilość elementów takich jak sam kształt brody postaci,do tego części ubrań wykonane są z wielu małych linii.
Tego typu rysowanie jest naprawdę dobrym ćwiczeniem lub alternatywa dla rysowania bez dobrych warunków czy czasu na prace,typowe pod luźne szkice,coś w stylu rysunków fantasy rysowanych z wielu krótkich ruchów.
Manga natomiast w większości bo wiadomo nie wszystkich wypadkach jest okropnie wyraźna,przejrzysta i czysta gdzie wiele postaci składa się z paru linii maksymalnie.
W twoim 2 rysunku broda postaci lepiej by wyglądała (moim zdaniem) zrobiona z 2 linii u Ciebie jest ich więcej niż 6 co sprawia że rysunek jest mało wyraźny i trudniejszy np potem do pocieniowania itp.
Popraw mnie proszę jeżeli się mylę i ten ujęty przeze mnie 2 rysunek jest tylko luźnym szkicem a nie gotową pracą którą mogła byś wkleić w panel do mangi,jeżeli się mylę to chciałbym zobaczyć prace o podobnych wymiarach lecz wyraźną i czystą.
Dth napisał wyżej o ćwiczeniu linii wraz z kropkowaniem tych punktów,samo to stawianie punktów mogło by się przydać nie tylko w ćwiczeniu ale również w rysunku by nie robić zbyt wiele nie potrzebnych ruchów które pogarszają estetykę pracy.
Wszystko na spokojnie i z czasem mogło to brzmieć jak spora przeszkoda ale to wszystko do wyuczenia więc się tak nie przejmuj i ćwicz :P zawsze walę za duży spam xd tak już mam ale chodziło tylko o to wyćwiczenie ręki i pewniejszy chwyt cienkopisu a rysunek na pewno będzie się lepiej prezentować
Ćwicz rysuj jak najwięcej i wysyłaj jak najwięcej.
Obiecałam że coś wstwie i wstawiam pierwsze dwie strony oczywiscie dwie wersje wersja pierwszej strony jedna na brudno druga na czysto już ostateczna wersja oczywiscie jeszcze bede ją poprawiać przed lineartem i Wersja narazie na brudno drugiej strony jeżeli macie jeszcze jakieś wskazówki co poprawic to piszcie.Dodaje jeszcze poprawioną stronę i poprawioną strone na brudno druga strona nie jest jeszcze do końca zrobiona wiec zeskanuje ją jak zrobie do końca narazie wysłam nie dokończoną
Dłoń z telefonem wygląda bardzo dziwnie, natomiast dłonie w innych kadrach wyglądają już lepiej poza tym mam wrażenie że ciężko jest ci się zmieścić w kadrach co z kolei powoduje "upchnięte" postaci.
Poza tym to co wspomniał Kajoken w zasadzie. szkic z zasady powinie być rysowany bardzo lekko - da się to zrobić nawet długopisem.
Manga ma niestety to do siebie że o realizm postaci ciężko,ten rodzaj rysunku rządzi się swoimi prawami anatomii.
Proporcje postaci są dobrze wykonane tutaj nic nie dodam bo tak się prezentuje naprawdę dobrze.
Dłoń trzymająca telefon nie wygląda najlepiej przez kciuk, gdyby go poprawić lub zmienić wyglądało by o niebo lepiej,wydaje mi się że wrażenie złego ułożenia może sprawiać fakt że 1 część kciuka wychodząca z dłoni jest za długa w porównaniu do 2 jego części.
Widzę natomiast że większa pewność chwytu wyrobiona rysunek wygląda o wiele ładniej i przejrzyściej dzięki czemu anatomicznie wygląda bardzo dobrze porównując do wcześniejszych prac.Popracuj nad tym więcej a będzie jeszcze lepiej
Typowy rysunek mangi,kadru czy jakiejkolwiek sceny statycznej jest wykonany jeszcze mocniej statycznie na siłę,więc luźniejsza i ruchoma kreska przydaje się w kadrach akcji czy ruchu ,tutaj mając scenę siedzących postaci,rozmawiających,śmiejących się i pisania na telefonie zbyt luźna kreska i ruchoma mogła by sprawić że wyglądało by mniej naturalnie.(jak na mangę)
Jeżeli chcesz za to uzyskać efekt luźniejszej kreski,ruchu postaci itp. bardziej delikatnego rysunku ,jest metoda np by rysować mniej szczegółowo elementy w ruchu a bardziej obiekty które otaczają ten ruch.
Sam mam z tym problem bo na starcie jak zaczynałem rysowałem zbyt luźno i każdy mi wypominał że przypomina to bardziej grafikę pod książki fantasy a nie japońską mangę,teraz za to moje postacie są zbyt ostre mi się wydaje.
Więc z chęcią dołączę się do pytania.
Dodam jeszcze że dobrze Ci wychodzi poprawa rysunku z każdą kolejną próbą narysowania go ponownie widać sporą różnicę tak samo między szkicem a gotowym dziełem więc czekam na wykonaną 2 stronę.
Czym tu się przejmować po prostu rysuj pamiętaj że te porady szlifują twoje prace, nie oznacza to nigdy że rysunki są złe lub brzydkie,widać poprawę z coraz to nowszymi pracami więc czego chcieć więcej.
Smutna minka wygląda jak byś nie była pewna tych uwag :P
Pamiętaj proszę że staram się pomóc a nie czepiać sam nigdy nie uważałem by moje prace były na jakimś dobrym poziomie i nie znoszę krytyki idealnie, ale gdyby nie ona nigdy do przodu bym nie ruszył.
Czym mniejszych szczegółów się czepiam tym bardziej widać że rysunek prezentuję wysoki poziom.
Wiem wiem z prac jestem tak średnio zadowolona dlatego wole się spytać na forum lub innych ostatnio też pytałam się shikiego znaczy wczoraj zapytałam się go czy pozy mogą być to mi że "pozy są trochę zbyt sztywne " powiedział ale też " Nie takie sztywne jakby im kto kija w dupe wsadzi" ale takie trochę bardziej naturalne ,"linie muszą być bardziej luźne, swobodne" a co ty o tym myślisz z tąd ta smutna minka bo już sama nie wiem jak to rysować:/ Co do drugiej strony to się nią może zajmnę za jakiś czas może jutro albo jeszcze dzisiaj mam zaczętą trzecią na brudno do tego dochodzi jeszcze rysunek na konkurs jeszcze nie zrobiony dużo tego jednym słowem. Więc doradź coś jeszcze?
Tylko ćwicząc rysowanie różnych poz w ogromnej ilości tzw. "gesture drawing" pozwoli ci uchwycić dynamizm - nie ma magicznej metody poza rysowaniem, przykład:
Hej, długo tu nie zaglądałam, ale muszę ci powiedzieć, że robisz fajne postępy. Porównując obecne rysunki do tych, które wrzucałaś kiedyś, widać różnicę- najbardziej w czytelności pracy i dynamice. Podoba mi się ta kartka:
Spoiler:
Co prawda anatomia pozostawia jeszcze wiele do życzenia, ale spójrz na to jak bardzo poprawiła ci się dynamika Fakt, że korzystasz z linii pomocniczych dużo pomógł. Jak jeszcze poćwiczysz to wcześniej wspomniane gesture drawing to już w ogóle powinno być lepiej.
Pamiętaj, że robiąc gesture drawing nie możesz się przejmować, że coś nie wygląda jak ręka albo nie widać w tym człowieka, bo zrobisz takich tysiąc i juz zacznie
Tak Kiedyś miałam problem z tym, że postacie, które rysowałam były sztywne i nienaturalne, ale później zaczęłam robić takie gesture drawing i bardzo mi to pomogło- w dynamice jak i samej anatomii.
Komentarz
Jeśli chodzi o normalne postacie to pierwsze dwie z lewej, ale głowy coś słabo wyglądają - spróbował bym popracować nad jedną z tych poz, tak aby głowa wyszła lepiej.
Uważam że nadal masz problem z rysowaniem łuków - dlatego niektóre linie nie są zbyt estetyczne, co z kolei wpływa na jakość rysunku.
Praca nad jakością rysowanych linii jest kluczowa, wpływa nie tylko na jakość rysunku ale również buduje pewność siebie.
Dobrym ćwiczeniem jest rysowanie łuków przez już istniejące punkty:
Rysunki jakie tutaj podałaś wyglądają jak lekkie szkice pod postacie,rysunek nr 2 zakładam że jest już gotową pracą i wykończoną a mimo tego wygląda jak luźny szkic iż spora ilość elementów takich jak sam kształt brody postaci,do tego części ubrań wykonane są z wielu małych linii.
Tego typu rysowanie jest naprawdę dobrym ćwiczeniem lub alternatywa dla rysowania bez dobrych warunków czy czasu na prace,typowe pod luźne szkice,coś w stylu rysunków fantasy rysowanych z wielu krótkich ruchów.
Manga natomiast w większości bo wiadomo nie wszystkich wypadkach jest okropnie wyraźna,przejrzysta i czysta gdzie wiele postaci składa się z paru linii maksymalnie.
W twoim 2 rysunku broda postaci lepiej by wyglądała (moim zdaniem) zrobiona z 2 linii u Ciebie jest ich więcej niż 6 co sprawia że rysunek jest mało wyraźny i trudniejszy np potem do pocieniowania itp.
Popraw mnie proszę jeżeli się mylę i ten ujęty przeze mnie 2 rysunek jest tylko luźnym szkicem a nie gotową pracą którą mogła byś wkleić w panel do mangi,jeżeli się mylę to chciałbym zobaczyć prace o podobnych wymiarach lecz wyraźną i czystą.
Dth napisał wyżej o ćwiczeniu linii wraz z kropkowaniem tych punktów,samo to stawianie punktów mogło by się przydać nie tylko w ćwiczeniu ale również w rysunku by nie robić zbyt wiele nie potrzebnych ruchów które pogarszają estetykę pracy.
Ćwicz rysuj jak najwięcej i wysyłaj jak najwięcej.
Poza tym to co wspomniał Kajoken w zasadzie. szkic z zasady powinie być rysowany bardzo lekko - da się to zrobić nawet długopisem.
Ręki jeszcze nie poprawiałam poprawie ją jutro dth rękę rysowałam z tego co mi wysłałeś
Proporcje postaci są dobrze wykonane tutaj nic nie dodam bo tak się prezentuje naprawdę dobrze.
Dłoń trzymająca telefon nie wygląda najlepiej przez kciuk, gdyby go poprawić lub zmienić wyglądało by o niebo lepiej,wydaje mi się że wrażenie złego ułożenia może sprawiać fakt że 1 część kciuka wychodząca z dłoni jest za długa w porównaniu do 2 jego części.
Widzę natomiast że większa pewność chwytu wyrobiona rysunek wygląda o wiele ładniej i przejrzyściej dzięki czemu anatomicznie wygląda bardzo dobrze porównując do wcześniejszych prac.Popracuj nad tym więcej a będzie jeszcze lepiej
Typowy rysunek mangi,kadru czy jakiejkolwiek sceny statycznej jest wykonany jeszcze mocniej statycznie na siłę,więc luźniejsza i ruchoma kreska przydaje się w kadrach akcji czy ruchu ,tutaj mając scenę siedzących postaci,rozmawiających,śmiejących się i pisania na telefonie zbyt luźna kreska i ruchoma mogła by sprawić że wyglądało by mniej naturalnie.(jak na mangę)
Jeżeli chcesz za to uzyskać efekt luźniejszej kreski,ruchu postaci itp. bardziej delikatnego rysunku ,jest metoda np by rysować mniej szczegółowo elementy w ruchu a bardziej obiekty które otaczają ten ruch.
Sam mam z tym problem bo na starcie jak zaczynałem rysowałem zbyt luźno i każdy mi wypominał że przypomina to bardziej grafikę pod książki fantasy a nie japońską mangę,teraz za to moje postacie są zbyt ostre mi się wydaje.
Więc z chęcią dołączę się do pytania.
Dodam jeszcze że dobrze Ci wychodzi poprawa rysunku z każdą kolejną próbą narysowania go ponownie widać sporą różnicę tak samo między szkicem a gotowym dziełem więc czekam na wykonaną 2 stronę.
Smutna minka wygląda jak byś nie była pewna tych uwag :P
Pamiętaj proszę że staram się pomóc a nie czepiać sam nigdy nie uważałem by moje prace były na jakimś dobrym poziomie i nie znoszę krytyki idealnie, ale gdyby nie ona nigdy do przodu bym nie ruszył.
Czym mniejszych szczegółów się czepiam tym bardziej widać że rysunek prezentuję wysoki poziom.
Pamiętaj, że robiąc gesture drawing nie możesz się przejmować, że coś nie wygląda jak ręka albo nie widać w tym człowieka, bo zrobisz takich tysiąc i juz zacznie