Jakie przybory kupić

Zastanawiam się nad kupnem profesjonalnych przyborów do rysowania. Nie wiem za bardzo co wybrać. Do tej pory to rysuję zwykłymi ołówkami o różnym stopniu twardości. Nie wiem czy jest sens je kupować jeśli nie idzie mi dobrze do tej pory. Oczywiście nie chciałbym też wydać na nie majątku :P

Komentarz

• Jak dla mnie nie ma sensu kupować takich przyborów (tak samu tabletu). Nawet ja do tej pory rysuje tradycyjnie najtańszymi przyborami, no może nie licząc gumki, gumka musi być dobra. Znam nawet osoby które do tej pory rysują tak samo od kilkunastu lat a zbierają takie drogie przybory do rysunku jak pocztówki.

Oczywiście jeśli chcesz bardzo kupić, to nic nie szkodzi ci na drodze, to tylko moje zdanie.
    Jak widać więcej nie mam nic do powiedzenia - poradzenia co wybrać, bo nie mam w tym doświadczenia.
  • Można narysować dobry rysunek samymi Bambino, ale można to zrobić też kredkami kilkanaście razy droższymi :P Myślę, że wszystko zależy od tego jakimi kwotami dysponujesz i na ile jesteś cierpliwą osobą. Droższe przybory często po prostu ułatwiają życie, ale mają swoje tańsze odpowiedniki, do których można się dostosować.
  • Co jak co ale w dobrą gumkę i temperówkę warto zainwestować ;)

Ołówek mechaniczny też sobie cenię a jeśli chodzi o twardość ołówków to mimo całe gamy to chyba tylko dwóch używałem, jeden do szkiców a drugi do końcowych linii :o
  • Ja sam macham obrazki ołówkami różnej maści i twardości, kupionych na poczcie czy w innym papierniczym i póki co to wystarcza. Poza tym mam pewne obawy, by będąc na początku swej drogi rysownika inwestować poważne pieniądze w sprzęt nic tak naprawdę jeszcze nie umiejąc.
    Ale oczywiście ja niczego nie sugeruję. Jak wszyscy przede mną uważam, że nieważne czego używasz i tak ważniejsze okazują się umiejętności.
    Tylko na temperówce nie ma co oszczędzać. Kup taką, która nie stępi się po paru użyciach, bo ostry ołówek to podstawa.